Δευτέρα 15 Ιουνίου 2009

Δελτίο Τύπου

ΝΕΑ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΤΡΑ ΠΥΡΓΟΣ Η ΑΠΡΑΞΙΑ ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΩΝ - Η ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ
Όπως όλοι γνωρίζουμε έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου Αθήνα-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα. Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα σπουδαίο έργο το οποίο θα ωφελήσει σημαντικά όλη την δυτική Πελοπόννησο. Δυστυχώς όσον αφορά την δυτική Αχαία ο σχεδιασμός του έργου είναι προβληματικός, πράγμα που έχει επισημανθεί κατ επανάληψη. Συγκεκριμένα η όδευση του νέου αυτοκινητόδρομου ακολουθεί την παλαιά χάραξη μέχρι και τον ποταμό Πείρο. Πρόκειται δηλαδή για διαπλάτυνση της υπάρχουσας εθνικής οδού η οποία ουσιαστικά καταργείται, καθόσον θα αποτελέσει πλέον τμήμα του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου, τον οποίο θα εκμεταλλεύεται η κατασκευάστρια εταιρεία και η διέλευση θα γίνεται μέσω διοδίων, με ακριβό μάλιστα αντάλλαγμα. Η εναλλακτική λύση την οποία αξιώνουν οι κάτοικοι και οι φορείς της περιοχής είναι να διατηρηθεί η υπάρχουσα εθνική οδός και να μεταφερθεί η χάραξη νοτιότερα. Αυτή η λύση θα είχε πολλαπλά οφέλη. Αφενός μεν θα «πλησίαζε» ο νέος αυτοκινητόδρομος στην βιομηχανική περιοχή η οποία σήμερα είναι αποκομμένη και δύσκολα προσπελάσιμη και έτσι θα αποκτούσε μια επιπλέον αναπτυξιακή ώθηση, προς όφελος όλης της περιφέρειας, αφετέρου δε η διατήρηση της υπάρχουσας οδού θα εξυπηρετούσε κάλλιστα την τοπική κυκλοφορία και την σύνδεση της Πάτρας με την Δυτική Αχαία. Επίσης το κόστος των απαλλοτριώσεων θα ήταν πολύ μικρότερο δεδομένης της μεγάλης διαφοράς της αξίας των ακινήτων Δυστυχώς δεν επελέγη αυτή η χάραξη με αποτέλεσμα όταν λειτουργήσει ο νέος αυτοκινητόδρομος όλη η τοπική κυκλοφορία να μεταφερθεί στην παλιά εθνική οδό, με τεράστια επιβάρυνση για τα χωριά από τα οποία διέρχεται αλλά και καθυστερήσεις και ταλαιπωρία για τους μετακινούμενους. Όταν το περασμένο καλοκαίρι έγιναν αντιληπτές οι συνέπειες από την νέα χάραξη υπήρξε μια κινητοποίηση των Δήμων της Δυτικής Αχαίας και της Νομαρχίας. Βέβαια ήταν πολύ αργά γιατί είχε ήδη ανατεθεί το έργο στην ανάδοχο κοινοπραξία (παραχωρησιούχο) και η σύμβαση ανάθεσης είχε κυρωθεί από την Βουλή. Επίσης είχαν κηρυχθεί οι απαλλοτριώσεις Παρά το διαφαινόμενο μάταιο της προσπάθειας, προς μεγάλη έκπληξη όλων των απαισιόδοξων, η συνάντηση των τοπικών φορέων με τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, σύμφωνα με τα ΜΜΕ, στέφθηκε με επιτυχία. Ο υπουργός δεσμεύθηκε να μελετηθεί η νέα χάραξη. Μετά την δέσμευση του Υπουργού όλοι ησύχασαν. Αλλωστε τώρα που έγιναν κατανοητά από τον υπουργό τα πολλά πλεονεκτήματα που παρέχει η νότια χάραξη ήταν όλοι βέβαιοι ότι θα προχωρήσει. Δυστυχώς όμως, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, δεν έχει γίνει το παραμικρό. Δεν έχει τραβηχτεί ούτε μια γραμμή σε ένα σχέδιο. Αυτό μαρτυράει άλλωστε η επιλογή των αρμόδιων υπηρεσιών να προχωρήσσουν τις απαλλοτριώσεις με βάση την παλαιά χάραξη (διαπλάτυνση της υπάρχουσας οδού). Ενώ δηλαδή αρχικά είχαν παγώσει οι διαδικασίες των απαλλοτριώσεων προκειμένου να μελετηθεί η νότια χάραξη, ξεκίνησαν και πάλι. Μάλιστα στις 2 Ιουνίου επρόκειτο να συζητηθεί στο Πρωτοδικείο η αίτηση του Δημοσίου για το καθορισμό τιμής μονάδος αποζημιώσεως των απαλλοτριουμένων ακινήτων. Η συζήτηση της αίτησης ανεβλήθη για τις 3 Νοεμβρίου, με αιτήματα των δικηγόρων προκειμένου να προετοιμαστούν καλύτερα. Δηλαδή προχωράει κανονικά η διαδικασία και κανείς δεν ασχολείται με την νέα χάραξη και παρόλα αυτά οι τοπικοί φορείς αδρανούν. Ουδείς συγκινείται. Μήπως πρέπει κάποιος αρμόδιος να επικοινωνήσει με την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ/ΓΓΔΕ που επιβλέπει το έργο για να μάθει αν αληθεύουν οι πληροφορίες. Μήπως πρέπει να ξεσηκωθούν οι κάτοικοι;
ΑΥΡΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ
Για τον Πολιτιστικό Σύλλογο
Ο Πρόεδρος Δημ. Μπαρμπούνης
Ο Γραμματέας Διον. Ζαχαρόπουλος